Lombok 6.2 - Reisverslag uit Buchten, Nederland van Marie-José Verheijen-Blomme - WaarBenJij.nu Lombok 6.2 - Reisverslag uit Buchten, Nederland van Marie-José Verheijen-Blomme - WaarBenJij.nu

Lombok 6.2

Blijf op de hoogte en volg Marie-José

27 September 2015 | Nederland, Buchten

Beste allemaal,
Allereerst ontzettend hartelijk dank aan alle gulle gevers!! Zonder dat ik er specifiek om vroeg heb ik toch weer donaties gekregen, echt geweldig. Het geld is erg welkom, maar ik wil niet iedere keer vragen. Ik beloof jullie allemaal dat ik het geld heel bewust en zuinig zal besteden en jullie daarvan op de hoogte zal houden.
A.s. donderdag is het zover, dan vertrekken we met 5 personen naar Lombok. We vliegen om 16.45 uur vanaf Schiphol naar Jakarta en zijn daar rond 12 uur 's middags, d.w.z. 7 uur 's ochtends Nederlandse tijd. (14 uur vliegen) We hebben dan 4 uur "overstaptijd" en dan nog een vlucht van 2 uur naar Lombok. Als we daar arriveren is het 7 uur 's avonds, dan nog een ritje van bijna 1 uur met de taxi's naar het hotel. Al met al zo'n 24 uur onderweg, maar dan ben je er ook!!
Inmiddels zijn de laatste voorbereidingen in volle gang. Mijn eerste koffer staat gepakt, vol met spullen om daar aan het ziekenhuis te geven, kleren die we niet meer dragen (maar ik daar nog een keer) en kleine cadeautjes voor de mensen die ons daar zo goed helpen. Met Jantine heb ik inmiddels een "hotline" om te zorgen dat aan beide kanten alles vlot verloopt.
Vrijdag heeft Elke, de audiologe, een hele doos vol "oorspullen" gekregen van de firma Schoonenberg, waarvoor dank! Gelukkig allemaal lichte spullen want het grootste probleem is eigenlijk ieder jaar weer het aantal kilo's dat we mee mogen nemen. Met z'n vijven mogen we in totaal 165 kilo bagage meenemen, dus ik heb goede hoop dat het gaat lukken.
Al met al zijn we ook deze keer weer goed voorbereid op enkele weken vrijwilligerswerk. Maar vooral ook dankzij de niet aflatende hulp van Jantine. Voor haar neem ik dan ook allerlei lekkers (o.a. pepernoten!) uit Nederland mee.
Over een week zal ik jullie vanaf Lombok informeren over reis, aankomst en de eerste werkdag(en). Voor nu; All the best uit Buchten
Marie-José

• 27 September 2015 - 10:03

Arie En Gert Verheijen - Sijbers:

Goede reis en veel succes!

• 27 September 2015 - 13:43

Jantine:

Super MJ , we gaan er weer voor!!!! Heb er zin in en het gaat vast weer lukken, Genoeg te doen in ieder ge val en de mensen staan weer te popelen ha ha ha!!!! Geweldig dat er weer zoveel lieve mensen zijn in Nederland die meeleven en willen helpen, onze dank vanaf Lombok is zeer groot!!!
    Tot gauw en sukses nog met de laatste loodjes! liefs vanuit heet Lombok.

• 27 September 2015 - 16:26

Doris:

Hoi allemaal,
    Ik wens jullie een goede reis en hopelijk kunnen jullie weer goed werk verrichten in Lombok !

Groetjes
    Doris, Poli kno

• 28 September 2015 - 09:28

Carla Blomme:

Allen, maar vooral mijn grote zus .... een hele goede reis en veel succes in Lombok. Dat er weer velen blij mogen zijn met jullie komst omdat ze wederom super geholpen worden!! Alle goeds en kus voor mijn zus!

• 28 September 2015 - 11:15

S.van Weert:

Hele goede reis en veel succes !!
    Liefs, Raymond & Sandra

• 28 September 2015 - 22:16

Vera:

Ha Marie Jose en je reisgenoten!!! Jullie gaan donderdag a.s. weer de grote lange reis aanvaarden en fantastisch werk doen.
    Geweldig goed van jullie. Ik bewonder je inzet MJ, jij bent er weer (bijna) klaar voor.
    Goede reis en een behouden aankomst. En veel succes met alles wat jullie van plan zijn te doen.
    liefs, Hans en Vera.

• 29 September 2015 - 11:50

Hilco :

Hoi marie-jose,

De site heb ik gevonden, vanaf deze plek nogmaals een hele nuttige en goede reis gewenst .
    Kom veilig weer terug.

gr hilco, hvc

• 30 September 2015 - 12:57

Remo Arts:

Heel veel succes én plezier in Lombok.
    Keep up the good work!

groet, Remo

• 04 Oktober 2015 - 22:58

Evelien:

Lieve Marie-Jose,

Hopelijk hebben jullie een goede reis gehad.
    Ik heb veel bewondering voor jou, zoals jij je inzet voor deze mensen.
    Ben benieuwd naar je verhalen.
    Ik wens je veel succes met alles...

Groet,
    Evelien.