Lombok.4.1 Sponsoring AUB - Reisverslag uit Buchten, Nederland van Marie-José Verheijen-Blomme - WaarBenJij.nu Lombok.4.1 Sponsoring AUB - Reisverslag uit Buchten, Nederland van Marie-José Verheijen-Blomme - WaarBenJij.nu

Lombok.4.1 Sponsoring AUB

Blijf op de hoogte en volg Marie-José

22 April 2013 | Nederland, Buchten

Beste Allemaal,
Na een "radiostilte" (ik ben immers getrouwd met een "radioman", dus blijf ik zo in de gezinsstijl!!) van bijna 1,5 jaar, kan ik jullie mededelen dat ik weer naar Lombok ga. 5 Mei a.s. is het zover, voor 2 weken ga ik weer vrijwilligerswerk doen op dit Indonesische eiland. Ook deze keer ga ik niet alleen maar met Stephan Lembeck, optometrist in Geldrop, met wie ik al vaker daar gewerkt heb. Zijn dochter Rebecca, die de opleiding tot optometrist volgt, gaat ook mee. Helaas heeft Roland Böckmann, de kaakchirurg, besloten niet mee te gaan.
We gaan deze keer maar 2 weken, maar ik ben wel van plan om die weken optimaal te benutten. Helaas zijn er op 13 mei verkiezingen en het lijkt wel alsof heel Lombok op een verkiesbare plaats staat want veel contacten zeggen dat zij het er erg druk mee hebben. Ik neem aan dat de gewone man/Jan met de pet/in dit geval "Nida met de sarung", alleen maar hoeft te stemmen en dat verder alles zijn gewone gangetje zal gaan, of niet. Nou ja, we hebben prima contact met Jantine, een Nederlandse vrouw die al jaren woont en werkt op Lombok. Zij heeft daar een school voor gehandicapte kinderen opgericht en nu gevraagd of ik ook daar naar de gebitten wil komen kijken. Komt mijn ervaring in de gehandicapte zorg in Nederland toch nog van pas, want ik geef natuurlijk graag gehoor aan haar verzoek!
Verder zal ik weer samenwerken met Farida, de orthodontiste en Paulina, de kaakchirurg. Van die laatste heb ik nog niets gehoord, maar zij mailt niet en bellen vanuit Nederland is wat duur. Als ik eenmaal daar ben is het contact zo gelegd.
Iedereen voelt natuurlijk de hamvraag alweer aankomen, dus voor de draad ermee:
Willen jullie mij ook deze keer weer steunen met een bijdrage?? Zoals de vorige 3 keren: ik betaal reis en verblijf helemaal zelf, dus alle giften komen direct ten goede aan de bevolking van Lombok. Iedere gift is welkom op rekeningnummer 2627165 t.n.v M.F.J. Blomme onder vermelding van "Lombok".
Bij voorbaat dank voor jullie support, jullie kunnen mij via deze website blijven volgen!! Lieve groet

Marie-José

• 23 April 2013 - 13:29

Remy Notermans:

Hoi Marie-José,
    Ik zal met plezier jouw verslagen gaan lezen daar in Lombok!
    Mijn bijdrage heb je in ieder geval al!
    Groetjes Remy

• 09 Mei 2013 - 23:42

Frans En Ans Van Venrooij:

Hallo Marie-Jose,

sorry voor de late reactie, maar Frans heeft de radio de laatste tijd bijna nooit aan staan, de antenne is stuk.
    Maar alle gekheid op een stokje: Wij wensen je veel succes en een plezierige tijd in Indonesie.
    We zullen je via "Waar ben jij nu" volgen.
    Een bijdrage hebben we overgemaakt.

Groetjes en nogmaals veel succes

Ans en Frans