Lombok3.4 - Reisverslag uit Mataram, Indonesië van Marie-José Verheijen-Blomme - WaarBenJij.nu Lombok3.4 - Reisverslag uit Mataram, Indonesië van Marie-José Verheijen-Blomme - WaarBenJij.nu

Door: Marie-José

Blijf op de hoogte en volg Marie-José

13 September 2011 | Indonesië, Mataram

Beste allemaal,

En toen gingen we naar Bali. We hadden verwacht vertraging te hebben, want daar staat Lions/Wings om bekend. Maar zowaar we vertrokken op tijd en waren 25 minuten later op Bali. Hadden ook met de boot kunnen gaan voor 4 euro, maar dat duurt 4 tot 5 uur. Met de snelboot is duurder, iets goedkoper dan vliegen en dan ben je er in 1,5 tot 2 uur.
Op het vliegveld werden we opgewacht door een auto met chauffeur die ons naar het huis van de vrienden van Farida bracht.
Mooi huis, maar volgens ons nog nooit bewoond. Geen lakens, maar 3 kleine handdoekjes, zwembad niet schoon. Nou ja, kniesoor die daar op let, het was maar voor 1 nachtje.
Spullen uitgeladen en toen naar Ubud, een plaatsje ten noorden van Denpassar. Mooie plaats waar we hebben gelunchd bij The dirty Ducks en daarna hebben we het Antonio Blanco Museum bezocht. Heel bijzonder, liggend in een mooie tuin, en zeer aparte schilderijen. De man was volgens ons geobsedeerd door borsten, die zie je op bijna elk schilderij. Zijn zoon Mario daarentegen schildert op al zijn doeken een theepot, voer voor psychologen lijkt mij.
Hierna gewinkeld, leuk maar eigenlijk ook weer niet. Kilometers straat met aan weerszijde winkels, mooie en minder mooie, dure en goedkope, kunst en kitsch, echt van alles. Maar na een tijdje ben je het gewoon zat en wil je niet meer. We zijn ’s avonds gaan eten in Farida’s favoriete restaurant, en het was prima. Leek wel of we in Zantvoort aan zee zaten, ook wat de prijzen betreft!
Toch goed geslapen, vroeg wakker van een sms en maagpijn. Dat ging gelukkig in de loop van de dag over, maar Roland en ik hadden inmiddels wel besloten om het een dagje rustig aan te doen, geen shoppen maar op een bedje aan het zwembad/de zee.
Daar kwam Harrie (de schoonvader van Jaap) nog op bezoek en dat was erg gezellig. Om 17.00 uur, dus 3 kwartier later, terug gevlogen naar Lombok. Ha, ha, ik was blij dat ik weer thuis was!!

Vandaag weer super lekker gewerkt, vooral dankzij de steun van het clubje van 5 studenten. Zij weten na 2 dagen precies hoe of wat en regelen alles voor me. Roland had een operatie, jongetje van 8 met een gezwel in de bovenkaak. Allemaal goed gegaan. Ik heb in de tussentijd 54 controles gedaan, veel maar met even veel plezier. Daarna Roland opgepikt en in de praktijk van Farida bij 7 patienten uit het dorp van Jantine, extracties gedaan. Als een goed geoliede machine draaien we nu. We hadden zelfs nog tijd voor een kleine lunch. Daarna met de chauffeur van Farida de kinderen uit school gehaald en dus wat van Mataram gezien. Om 16.00 uur waren we weer in het hotel en hebben toen gezwommen en gerust.
Vanavond hebben we gegeten bij de Pizza Hut. Ik had het groepje studenten uitgenodigd als dank voor hun steun de afgelopen en komende dagen. Van de 5 waren er 3 nog nooit bij de Pizza Hut geweest en hadden ook nog nooit pizza gegeten. Viel echter goed in de smaak, maar een toetje wilden ze niet meer, misschien toch iets te zwaar als je het niet gewend bent?
Nu even wat schrijven aan jullie en om nogmaals te bedanken voor de gulle gaven, Roland is al naar bed, maar die heeft morgenvroeg dan ook een serieuze operatie.
Ik ga proberen wat foto’s bij te sluiten, mocht het niet gelukt zijn dan komt dat echt de volgende keer!
Take care, liefs en groeten

Roland en Marie-Jose

• 13 September 2011 - 15:00

Marion Blomme:

Heb net je bericht gelezen bij DLG.
    Leuk dat harrie langs is geweest. Op de foto"s is te zien dat de belangstelling erg groot is. Liefs vanuit Tilburg

• 13 September 2011 - 15:56

Heske:

Het was volgens mij niet mijn sms waar je wakker van werd, want ik had rekening gehouden met het tijdsverschil dacht ik... Heb je mijn sms wel ontvangen eigenlijk (op je Indonesische nummer)?

Hier alles prima, vanmorgen op controle geweest en je kleinzoon groeit als kool!

Liefs Hx

• 13 September 2011 - 18:23

Marielle:

Goed Bezig!! geniet weer van je verhalen.

• 14 September 2011 - 08:32

Raymond&Sandra: