Lombok 2.1 - Reisverslag uit Buchten, Nederland van Marie-José Verheijen-Blomme - WaarBenJij.nu Lombok 2.1 - Reisverslag uit Buchten, Nederland van Marie-José Verheijen-Blomme - WaarBenJij.nu

Lombok 2.1

Door: Marie-José

Blijf op de hoogte en volg Marie-José

09 Oktober 2010 | Nederland, Buchten

It gaet on!! Over 2 weken zit ik weer op Lombok voor het vervolg van mijn vrijwilligerswerk in Orong en Teloke. Deze keer heb ik enkele collega's van het Academisch Ziekenhuis Maastricht (azM/MUMC+) enthousiast kunnen maken en we zijn nu met z'n vieren. Op 22 oktober vertrekken dr. Roland Böckmann kaakchirurg en ikzelf, samen met Stephan Lembeck, de optometrist uit Geldrop die vorig jaar ook van de partij was, en zijn dochter van 16, Rebecca. Rebecca gaat mee om een bredere visie op de wereld te krijgen en daarmee haar beslissing omtrent verdere studie gefundeerder te kunnen nemen. Op 30 oktober komen dan drs. Herm Martens en zijn vriendin drs. Celine Op den Kamp. Herm is dermatoloog in opleiding, Celine is arts klinisch onderzoeker longziekten. Een heel echt team waar ik toch wel een beetje trots op ben, maar wat ook extra veel voorbereidingen vraagt. Maar, net als in 2009, iedere dag een stapje en dan zitten we op 23 oktober "vanzelf" op Lombok. Geweldig dat we deze keer veel medewerking van het azM krijgen. Via Intraspect, het interne netwerk van het azM, zal onze reis te volgen zijn, bij terugkomst een verslag in het huisblad Summum. Via het hoofd van de polikliniek kaakchirurgie contact gelegd met een leverancier van instrumenten die ons materiaal gaat geven en met de drukkerij van het ziekenhuis die mijn patiëntengegevens van 2009 gaat scannen zodat ik ze digitaal kan meenemen en bewerken. Zelf contact opgenomen met mijn oude werkgever Johnson % Johnson, dé fabrikant en leverancier van "draad en naald in de chirurgie". Ook daar zal men kijken wat ze ons mee kunnen geven. Vorig jaar heb ik een geweldig bedrag tot mijn beschikking gehad dankzij jullie gulle gaven. Daarvan is nog zo'n 850 euro over die ik zeker zeer verantwoord zal besteden. Mochten jullie mij, maar vooral de mensen in Orong en Teloke, dit jaar wederom willen steunen dan is natuurlijk iedere gift op 2627165 t.n.v. M.F.J. Blomme van harte welkom. De eerste, ongevraagde, bijdrage van een lieve collega uit het azM heb ik al gekregen, dank Audrey en Geert! Tot zover voor vandaag, ik houd jullie op de hoogte, met hartelijke groet Marie-José

• 09 Oktober 2010 - 20:48

Loek En Hermine:

Wat een team heb jij om je heen verzameld. Zo kun je voor de mensen daar veel betekenen. Wij wensen jullie heel erg veel succes! Dikke kus

• 11 Oktober 2010 - 19:30

Hans En Vera:

Geweldig Marie-Jose een kloek besluit! Wij wensen je veel succes. liefs.

• 18 Oktober 2010 - 09:35

Jan En Maria:

Er gaat weer veel goed werk verricht worden, te zien aan de samenstelling van het team.
    We wensen je veel inspiratie en werklust en kom gezond weer terug.

Verslag uit: Nederland, Buchten

Lombok 2

Tot zover voor vandaag, ik houd jullie op de hoogte, met hartelijke groet
Marie-José