Gambia 9.2 - Reisverslag uit Buchten, Nederland van Marie-José Verheijen-Blomme - WaarBenJij.nu Gambia 9.2 - Reisverslag uit Buchten, Nederland van Marie-José Verheijen-Blomme - WaarBenJij.nu

Door: Marie-José

Blijf op de hoogte en volg Marie-José

07 Mei 2024 | Nederland, Buchten

Beste Allemaal,

“Daar gaat ze, deel 2 (Clouseau)”. De vorige keer ging er wat mis met de website en daarom hebben sommigen van jullie Gambia 9.1 twee keer gekregen en anderen helemaal niets. Nieuwe week, nieuwe kansen! Ook om jullie te laten weten dat ik niet kan tellen; 7 keer naar Lombok en nu voor de negende keer naar Gambia, ergo ik vertrek voor de 16de keer!! Met dank aan mijn man Gidi die voor mij het rekenwerk doet!

De voorbereidingen zijn inmiddels in volle gang. Vandaag heb ik nog de orthodontische materialen kunnen regelen die ik mee wil nemen voor het geval de patiënt behandeld wil worden. Maar misschien vindt ze een voortand minder geen probleem, of kunnen we beter een soort brug proberen te plaatsen (voor de kenners; een etsbrug). We zullen zien.

Ook ben ik de nodige zaken aan het verzamelen die mee moeten. Ik neem thee en melk mee en een waterkokertje zodat ik ’s ochtends wakker kan worden met “mijn eigen” thee. Omdat we vroeg ontbijten en de lunch in het ziekenhuis pas rond 13.00 uur klaar staat, zorg ik dat ik voor het hele team een cracker of zoiets bij me heb. Daarnaast natuurlijk de “bestellingen” van Annemieke die je helemaal gelukkig maakt met een stukje kaas, koffiepads en drop! Komt eraan Anna ;) Overal in huis liggen nu stapeltjes, boeken, kleren, 2 sets tangen et cetera.

Vorige week kreeg ik van de manager van de Albert Heijn waar ik altijd heen ga, 12 (lege) voetballen. Ik heb meteen 2 pompjes gekocht en ga kijken hoeveel ballen ik mee kan nemen om de schoolkinderen blij mee te maken. Wat niet in het koffer past gaat t.z.t. per bananendoos. Met dank aan Yvette van de AH.

Afgelopen weekend was ik met Gidi in Duitsland voor een bijeenkomst van liefhebbers van oude radio’s. Daar vertelde ik de dames over Gambia en spontaan kreeg ik een donatie, zo lief. Weer een kind dat een jaar naar school kan. Ook van anderen kreeg ik al support, wees ervan overtuigd dat alles goed terecht komt. Ik laat jullie zeker weten wat ik met jullie gaven heb gedaan. Maar ook een kort berichtje is voor mij een steuntje in de rug, ik geniet daar echt van.

Tot zover vandaag, kort maar krachtig. Voor mijn oud-klasgenoten die ik enkele weken geleden na 50 jaar weer zag: ik ben zo vrij geweest jullie op de mailinglijst te zetten, maar t.g.v. de website fout kregen jullie Gambia 9.1 niet. Mocht je geen prijs stellen op mijn verhalen, haal je mailadres van de site of laat het mij even weten dan doe ik dat.

Groetjes, take care

Marie-José

• 07 Mei 2024 - 18:19

Hedy:

Wat een verrassing Marie-José om deze kant van jou te mogen ontdekken.

Ik ga tijdens mijn vakantie alle voorgaande jaren terug lezen.

Het ga je goed stoere Paulijn.

Warme groet van Hedy

• 07 Mei 2024 - 19:15

Marion:

Heel succes weer en weet zeker dat het mede door jouw een succes wordt [e-1f618]

• 07 Mei 2024 - 20:42

Carla Blomme:

Alles weer goed geregeld .. jullie kunnen weer veel mensen blij maken! Trots op mijn grote zus en haar team! X

• 07 Mei 2024 - 23:47

Hermine:

Heel veel succes daar in Gambia.

ben trots op je.

• 08 Mei 2024 - 01:23

Jantine:

Wat een goede voorbereidingen weer en heerlijk dat je ook weer de nodige steun en extraatjes krijgt, super! Een goed begin is het halve werk zeggen ze wel ...Dus...dit gaat weer helemaal goed komen!! Heel veel sukses en vooral ook plezier gewenst in Gambia! Lieve groetjes vanaf Lombok.

• 08 Mei 2024 - 06:39

Eugenie Breukers :

Goedemorgen Marie-José,

Wat fijn te horen dat jullie weer start klaar staan om te gaan helpen. Ik wens jullie nog een fijne voorbereiding en kijk uit naar je verslagen. Doe Annemiek/Anna heel veel groeten van mij. Ze herinnert ons vast nog wel. Succes en lieve groetjes van Eugenie.

• 08 Mei 2024 - 09:38

Ruudtsas :

Heel veel succes met de laatste voorbereidingen en een goede reis naar het zuiden!