Lombok 5.1 - Reisverslag uit Buchten, Nederland van Marie-José Verheijen-Blomme - WaarBenJij.nu Lombok 5.1 - Reisverslag uit Buchten, Nederland van Marie-José Verheijen-Blomme - WaarBenJij.nu

Lombok 5.1

Blijf op de hoogte en volg Marie-José

16 September 2014 | Nederland, Buchten

Beste allemaal,

Het is zover, over 4 weken zit ik weer op Lombok om daar voor de 5de keer vrijwilligerswerk te gaan doen. Deze keer gaan er een KNO-arts met zijn wederhelft en een kaakchirurg in opleiding met mij mee, beiden ook werkzaam in het azM/MUMC . We vertrekken 10 oktober en zijn 25 oktober weer terug in Nederland.
Via Jantine Buijs, de Nederlandse die al tig jaar op Lombok woont en werkt en met wie ik de vorige jaren ook samen heb gewerkt, hebben we alles goed kunnen regelen. Jan Wouter, de KNO-arts, heeft al contact kunnen leggen met een van de lokale KNO-artsen. Auke, de kaakchirurg i.o., en ik zelf zullen hopelijk weer samenwerken met dr. Farida en dr. Paulina, respectievelijk de orthodontist en de kaakchirurg in Mataram. Onze uitvalsbasis zal een school voor dove, slechthorende en/of gehandicapte kinderen zijn. Een school waar Jantine ook nauw bij betrokken is.
Natuurlijk zullen we ook naar dorpen gaan, maar welke is nog niet duidelijk. Dat is het pas als we er zijn, want het blijft natuurlijk Indonesië, je kunt niet alles plannen en moet de nodige flexibiliteit aan de dag leggen.
Enkele jaren geleden was Garuda ook al zo bereidwillig om mij extra bagagekilo's toe te staan, deze keer geven ze weer die steun in de vorm van, naast de 30 kilo's die iedereen al mee mag nemen, ons alle 4 nog eens extra 10 kilo toe te staan. Geweldig, dat kunnen we goed gebruiken omdat we ook deze keer weer materialen meenemen om daar aan een ziekenhuis te schenken, maar ook tandheelkundige materialen die we in bruikleen van het ziekenhuis mogen hebben.
Via de Stichting M.O.L. (http://www.stichtingmol.com/) hebben we onze hotelkamers geboekt. De stichting is opgericht door Stephan Lembeck, de optometrist uit Geldrop met wie ik al enkele keren samen op Lombok was. Stephan deed afgelopen mei weer vrijwilligerswerk op Lombok en heeft toen een goede deal met Kebun Villas and Resort in Senggigi kunnen sluiten voor zijn organisatie. En wij mochten daar gebruik van maken, waarvoor dank!
V.w.b. sponsorgeld heb ik dit jaar al veel geluk gehad. Gidi vierde zijn 70ste verjaardag en vroeg als cadeau een bijdrage voor mijn vrijwilligerswerk. En, voorwaar, hij heeft alles bij elkaar een mooi cadeau gekregen, waarvoor heel veel dank aan alle gulle gevers.
Mochten er echter nog lezers zijn die mij financieel willen steunen dan kan dat op NL81 INGB 0002 6271 65 t.n.v. Mw M F J Blomme te Buchten o.v.v. Lombok. Maar zoals ook in voorgaande jaren is steun in de vorm van een reactie op mijn website ook heel erg welkom. Een berichtje van het thuisfront als je ver weg bent is altijd hartverwarmend.

Tot zover voor nu, ik houd jullie op de hoogte van de ontwikkelingen in de voorbereidingsfase en natuurlijk van onze wederwaardigheden straks op Lombok.
Lieve groet
Marie-José

• 16 September 2014 - 22:09

Corry :

Marie-José, héél veel succes! En groeten aan alle lieve bekenden daar! Natuurlijk ga ik je weer volgen! XX

• 17 September 2014 - 15:23

Vera Dijkman:

Ha Marie-José,

Het begint weer te kriebelen begrijp ik!!! Je hebt er zin in. Leuk dat je weer naar Lombok gaat. En je heb van velen allerlei medewerking. Geweldig!!! Het klinkt allemaal heel goed.
    Zo langzamerhand is het routine aan het worden.
    Veel succes met de voorbereidingen en houd mij op de hoogte.
    liefs
    Vera

• 29 September 2014 - 23:07

Eric Van Woerkom:

Marie Jose,
    Ik weet niet of ik je ken maar als vriend van Jan Wouter en Toon volg ik graag jullie avonturen op Lombok. Met al het goede werk wat jullie daar ongetwijfeld gaan verrichten.
    Groeten,
    Eric (&Marc)

• 30 September 2014 - 09:35

Phil Feron:

Hallo Marie-jose.
    wat leuk dat jullie dit goede werk willen doen in Lombok
    .Wist helemaal niet dat jij dit al zoveel jaren doet Geweldig.
    Graag wil ik jullie avonturen dan ook volgen.
    Veel succes daar.
    grtjs Phil.

• 10 Oktober 2014 - 15:35

Doris Van Den Boorn:

Hoi Marie-José en de rest van de crew,

Heel veel succes met jullie werk in Lombok.
    Ik ga jullie avonturen op de voet volgen.

Groetjes
    Doris